Witamy w Biuletynie Informacji Publicznej Centrum Informatyki Resortu Finansów (CIRF).
W tej sekcji udostępniamy informacje o CIRF, wymagane przez prawo wobec podmiotów publicznych.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Informacja o sposobie przyjmowania spraw i kolejności ich rozstrzygania.

Podstawowym aktem prawnym, który reguluje sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów, określonym w instrukcji kancelaryjnej Centrum Informatyki Resortu Finansów.

Punkty kancelaryjne ewidencjonują sprawy przesyłane do Centrum Informatyki Resortu Finansów, jak również przedstawiają sprawy do wglądu i dekretacji przełożonym, którzy przekazują je do załatwienia pracownikom merytorycznym. Prowadzący sprawę załatwia ją w odpowiednim dla niej trybie. Po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez przełożonego, odpowiedź wysyłana jest pod wskazany adres korespondencyjny.

Potwierdzenie otrzymania pisma punkt kancelaryjny wydaje na żądanie składającego pismo.

Centrum Informatyki Resortu Finansów udziela również informacji telefonicznie.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Dane utworzenia
Dane ostatniej modyfikacji